Wachttijd
Conform de door de overheid gestelde regels worden op deze website twee wachttijden vermeld: de aanmeldingswachttijd (het aantal weken tussen het maken van een eerste afspraak en het moment dat die afspraak plaatsvindt) en de behandelingswachttijd (het aantal weken tussen de eerste afspraak en de start van de behandeling).
Geactualiseerd per: | 10-11-2024 |
Aanmeldingswachttijd: | Ongeveer 10 weken (wachttijd tot het eerste gesprek) |
De behandelingswachttijd is twee weken (na het eerste gesprek start aansluitend de behandeling). De wachttijd is niet afhankelijk van uw verzekeraar. Ook uw diagnose maakt geen verschil.
Naast bovengenoemde informatie is elke GGZ aanbieder verplicht de volgende tekst op de website te vermelden:
“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”
Mocht u hierover vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen.